ui_unit_stats_onscreen_name_ammo	弾薬	True
ui_unit_stats_onscreen_name_armour	甲冑	True
ui_unit_stats_onscreen_name_charge_bonus	突撃ボーナス	True
ui_unit_stats_onscreen_name_marksmanship	射撃精度	True
ui_unit_stats_onscreen_name_melee_attack	近接攻撃	True
ui_unit_stats_onscreen_name_melee_bonus_vs_cav	騎兵ボーナス	True
ui_unit_stats_onscreen_name_melee_defence	近接防御	True
ui_unit_stats_onscreen_name_morale	士気	True
ui_unit_stats_onscreen_name_range	射程	True
ui_unit_stats_onscreen_name_reload_skill	Reload Skill	True
ui_unit_stats_onscreen_name_ship_cannon_range	大筒の射程	True
ui_unit_stats_onscreen_name_ship_cannons	大筒	True
ui_unit_stats_onscreen_name_ship_hull_strength	Hull Strength	True
ui_unit_stats_onscreen_name_ship_manouverability	機動性	True
ui_unit_stats_onscreen_name_ship_missile_troop_marksmanship	Missile Accuracy	True
ui_unit_stats_onscreen_name_ship_missile_troop_range	Missile Range	True
ui_unit_stats_onscreen_name_ship_soldier_melee_attack	近接攻撃	True
ui_unit_stats_onscreen_name_ship_soldier_melee_defence	近接防御	True
ui_unit_stats_onscreen_name_ship_speed	Speed	True
ui_unit_stats_tooltip_text_ammo	この部隊が戦場へ持って行ける弾薬の総量です。||一度これを使い切ってしまうと、その部隊はどんな戦いでも強制的に近接戦闘状態になります。||戦闘が終わった後には弾薬は完全に補給されます。 \n	True
ui_unit_stats_tooltip_text_armour	これは部隊が飛び道具や近接攻撃にどれだけ耐えられるかを示しています。	True
ui_unit_stats_tooltip_text_charge_bonus	突撃時にこの値の数だけ部隊の近接攻撃に足されます。	True
ui_unit_stats_tooltip_text_marksmanship	これは銃火が敵に命中する可能性を反映しています。||戦闘で経験を得ることによってこの値が改善されます。	True
ui_unit_stats_tooltip_text_melee_attack	This determines the chance of a successful hit on the enemy when the unit is engaged in melee.	True
ui_unit_stats_tooltip_text_melee_bonus_vs_cav	これはこの部隊が騎兵と戦ったときに与えられる近接戦闘ボーナスです。	True
ui_unit_stats_tooltip_text_melee_defence	This determines the chance of your unit getting hit while in melee.||Unfortunately this is only for melee mode and will provide no protection from projectiles!	True
ui_unit_stats_tooltip_text_morale	A unit with high morale is less likely to rout in the face of danger.||Gaining experience on the battlefield will improve morale for this unit.	True
ui_unit_stats_tooltip_text_range	A long range enables you to hit enemies from a distance, but weapons still tend to be more accurate at shorter ranges. 	True
ui_unit_stats_tooltip_text_reload_skill	This is the speed this unit can reload.||This will be raised by gaining experience in battle.	True
ui_unit_stats_tooltip_text_ship_cannon_range	これはこの船の有効射程を示しています。	True
ui_unit_stats_tooltip_text_ship_cannons	これはこの船にある大筒の数を表しています。	True
ui_unit_stats_tooltip_text_ship_hull_strength	The hull strength determines how much damage this ship will receive when hit.	True
ui_unit_stats_tooltip_text_ship_manouverability	This determines the speed this ship can change course.	True
ui_unit_stats_tooltip_text_ship_missile_troop_marksmanship	This reflects the likelihood of hitting the enemy by fire.||Gaining experience in battle will improve this value.	True
ui_unit_stats_tooltip_text_ship_missile_troop_range	A long range enables you to hit enemies from a distance, but weapons still tend to be more accurate at shorter ranges.	True
ui_unit_stats_tooltip_text_ship_soldier_melee_attack	This determines the chance of a successful hit on the enemy when the unit is engaged in melee.||Battle hardened troops will gain experience in melee and this skill will increase.	True
ui_unit_stats_tooltip_text_ship_soldier_melee_defence	This determines the chance of your unit getting hit while in melee.||Unfortunately this is only for melee mode and will provide no protection from projectiles!	True
ui_unit_stats_tooltip_text_ship_speed	船舶の速度は経験を得ることで改善されます。	True