ui_unit_stats_onscreen_name_ammo 弾薬 True
ui_unit_stats_onscreen_name_armour 甲冑 True
ui_unit_stats_onscreen_name_charge_bonus 突撃ボーナス True
ui_unit_stats_onscreen_name_marksmanship 射撃精度 True
ui_unit_stats_onscreen_name_melee_attack 近接攻撃 True
ui_unit_stats_onscreen_name_melee_bonus_vs_cav 騎兵ボーナス True
ui_unit_stats_onscreen_name_melee_defence 近接防御 True
ui_unit_stats_onscreen_name_morale 士気 True
ui_unit_stats_onscreen_name_range 射程 True
ui_unit_stats_onscreen_name_reload_skill Reload Skill True
ui_unit_stats_onscreen_name_ship_cannon_range 大筒の射程 True
ui_unit_stats_onscreen_name_ship_cannons 大筒 True
ui_unit_stats_onscreen_name_ship_hull_strength Hull Strength True
ui_unit_stats_onscreen_name_ship_manouverability 機動性 True
ui_unit_stats_onscreen_name_ship_missile_troop_marksmanship Missile Accuracy True
ui_unit_stats_onscreen_name_ship_missile_troop_range Missile Range True
ui_unit_stats_onscreen_name_ship_soldier_melee_attack 近接攻撃 True
ui_unit_stats_onscreen_name_ship_soldier_melee_defence 近接防御 True
ui_unit_stats_onscreen_name_ship_speed Speed True
ui_unit_stats_tooltip_text_ammo この部隊が戦場へ持って行ける弾薬の総量です。||一度これを使い切ってしまうと、その部隊はどんな戦いでも強制的に近接戦闘状態になります。||戦闘が終わった後には弾薬は完全に補給されます。 \n True
ui_unit_stats_tooltip_text_armour これは部隊が飛び道具や近接攻撃にどれだけ耐えられるかを示しています。 True
ui_unit_stats_tooltip_text_charge_bonus 突撃時にこの値の数だけ部隊の近接攻撃に足されます。 True
ui_unit_stats_tooltip_text_marksmanship これは銃火が敵に命中する可能性を反映しています。||戦闘で経験を得ることによってこの値が改善されます。 True
ui_unit_stats_tooltip_text_melee_attack This determines the chance of a successful hit on the enemy when the unit is engaged in melee. True
ui_unit_stats_tooltip_text_melee_bonus_vs_cav これはこの部隊が騎兵と戦ったときに与えられる近接戦闘ボーナスです。 True
ui_unit_stats_tooltip_text_melee_defence This determines the chance of your unit getting hit while in melee.||Unfortunately this is only for melee mode and will provide no protection from projectiles! True
ui_unit_stats_tooltip_text_morale A unit with high morale is less likely to rout in the face of danger.||Gaining experience on the battlefield will improve morale for this unit. True
ui_unit_stats_tooltip_text_range A long range enables you to hit enemies from a distance, but weapons still tend to be more accurate at shorter ranges. True
ui_unit_stats_tooltip_text_reload_skill This is the speed this unit can reload.||This will be raised by gaining experience in battle. True
ui_unit_stats_tooltip_text_ship_cannon_range これはこの船の有効射程を示しています。 True
ui_unit_stats_tooltip_text_ship_cannons これはこの船にある大筒の数を表しています。 True
ui_unit_stats_tooltip_text_ship_hull_strength The hull strength determines how much damage this ship will receive when hit. True
ui_unit_stats_tooltip_text_ship_manouverability This determines the speed this ship can change course. True
ui_unit_stats_tooltip_text_ship_missile_troop_marksmanship This reflects the likelihood of hitting the enemy by fire.||Gaining experience in battle will improve this value. True
ui_unit_stats_tooltip_text_ship_missile_troop_range A long range enables you to hit enemies from a distance, but weapons still tend to be more accurate at shorter ranges. True
ui_unit_stats_tooltip_text_ship_soldier_melee_attack This determines the chance of a successful hit on the enemy when the unit is engaged in melee.||Battle hardened troops will gain experience in melee and this skill will increase. True
ui_unit_stats_tooltip_text_ship_soldier_melee_defence This determines the chance of your unit getting hit while in melee.||Unfortunately this is only for melee mode and will provide no protection from projectiles! True
ui_unit_stats_tooltip_text_ship_speed 船舶の速度は経験を得ることで改善されます。 True