effects_description_admin_cost_mod 管理費軽減 True
effects_description_agent_action_cost_mod %+n% 行動コスト削減 True
effects_description_agent_action_critical_success_mod %+n%% 工作員のクリティカル成功率 True
effects_description_agent_action_success_mod %+n%% 工作員の成功率 True
effects_description_agent_attribute_cunning_apprehension %+n 追捕実行時の狡猾 True
effects_description_agent_attribute_cunning_bribery %+n 買収実行時の狡猾 True
effects_description_agent_attribute_cunning_counterspying %+n 対間諜時の狡猾 True
effects_description_agent_attribute_cunning_oversee_army %+n 陸軍を監護時の狡猾 True
effects_description_agent_attribute_cunning_oversee_town %+n 町を監護時の狡猾 True
effects_description_agent_attribute_mod_metsuke %+n 全目付の狡猾 True
effects_description_agent_attribute_subterfuge_assassination %+n 暗殺実行時の策略 True
effects_description_agent_attribute_subterfuge_field_scout %+n 偵察実行時の策略 True
effects_description_agent_attribute_subterfuge_sabotage_army %+n 陸軍に破壊工作を実行時の策略 True
effects_description_agent_attribute_subterfuge_sabotage_building %+n 建物に破壊工作を実行時の策略 True
effects_description_agent_attribute_subterfuge_spy_network %+n 諜報網構築時の策略 True
effects_description_agent_attribute_subterfuge_spying %+n 諜報実行時の策略 True
effects_description_agent_attribute_zeal_conversion %+n 州を改宗させる意欲 True
effects_description_agent_attribute_zeal_convert_character %+n 人物を改心させる意欲 True
effects_description_agent_attribute_zeal_demoralise_army %+n 陸軍を撹乱する意欲 True
effects_description_agent_attribute_zeal_incite_unrest %+n 不安を駆り立てる意欲 True
effects_description_agent_attribute_zeal_inspire_army %+n 陸軍鼓舞の意欲 True
effects_description_agent_attribute_zeal_inspire_town %+n 町を鼓舞する意欲 True
effects_description_agent_availability_quality_geisha ランク%nの芸者が雇用可能 True
effects_description_agent_availability_quality_metuske ランク%nの目付が雇用可能 True
effects_description_agent_availability_quality_missionary ランク%nの宣教師が雇用可能 True
effects_description_agent_availability_quality_monk ランク%nの僧侶が雇用可能 True
effects_description_agent_availability_quality_ninja ランク%nの忍者が雇用可能 True
effects_description_agent_cap_geisha %+n 編成可能な芸者の人数 True
effects_description_agent_cap_general %+n 編成可能な武将の人数 True
effects_description_agent_cap_ikko_monk Each Ikko temple chain building enables you to sustain one additional Ikko monk True
effects_description_agent_cap_metsuke 各市場の連携は維持可能な目付の数を1人追加できる True
effects_description_agent_cap_minja Each stealth chain enables you to sustain one additional ninja True
effects_description_agent_cap_missionary Each Christian chain building enables you to sustain one additional missionary True
effects_description_agent_cap_monk Each Buddhist chain building enables you to sustain one additional monk True
effects_description_agent_general_refil_rate_1 武将を緩やかな速度で勧誘可能となる True
effects_description_agent_general_refil_rate_2 武将を早い速度で勧誘可能となる True
effects_description_agent_metsuke_release_time_mod %+n 目付の工作員捕縛時の拘禁時間 True
effects_description_agent_ninja_killing_chance_mod %+n%% 暗殺成功率 True
effects_description_agent_ninja_ninjutsu %+n%% 忍者の失敗時の処刑の確率 True
effects_description_agent_ninja_stealth_mod %+n%% 忍者の失敗時の発見回避率 True
effects_description_agent_ninja_wounding_time_mod %+n 忍者により負傷した人物の回復時間 True
effects_description_agent_stealth_detection_mod %+n%% 忍者発見確率 True
effects_description_agent_XP_mod_ikko_monk %+n この州で募集した一向宗僧侶の経験レベル True
effects_description_agent_XP_mod_metsuke %+n この州で募集した目付の経験レベル True
effects_description_agent_XP_mod_missionary %+n この州で募集した宣教師の経験レベル True
effects_description_agent_XP_mod_monk %+n この州で募集した僧侶の経験レベル True
effects_description_agent_XP_mod_ninja %+n この州で募集した忍者の経験レベル True
effects_description_attrition_mod %+n%% to 損耗区間での損失 True
effects_description_building_construction_time_mod_all %+n%% この州の建築時間 True
effects_description_building_construction_time_mod_all_global %+n%% 全ての州での建築時間 True
effects_description_building_cost_mod_all %+n%% この州での建物建築に要する時間 True
effects_description_building_cost_mod_all_global %+n%% 全ての州での建物建築に要する時間 True
effects_description_building_cost_mod_local %+n%% この州での建物建築に要する時間 True
effects_description_building_mod_income_farms %+n%% 田畑からの収益 True
effects_description_campaign_map_stealth 全地形で伏兵可能 True
effects_description_castle_slot_addition Unlocks an additional construction slot True
effects_description_character_death_chance_turn_end %n%% 自然が原因の死亡の確率 True
effects_description_charge_bonus_mod %+n この男の指揮下にある全てのユニットに突撃ボーナス True
effects_description_clan_trait_chosokabe_cheap_foot_archers 全弓兵の徴兵費と維持費が減少 True
effects_description_clan_trait_chosokabe_superio_foot_archers 上級弓兵の徴兵が可能 True
effects_description_clan_trait_chosokabe_superior_farms 農場からの収入が上昇 True
effects_description_clan_trait_date_charge_bonus 全部隊に突撃ボーナス True
effects_description_clan_trait_date_cheap_nodachi 上級野太刀侍の徴兵が可能 True
effects_description_clan_trait_date_superior_nodachi 優秀な野太刀侍の徴兵が可能 True
effects_description_clan_trait_hattori_guerrilla_deployment 服部のスペシャリストユニットは紀州訓練を持つ True
effects_description_clan_trait_hattori_stealthy_units 服部のスペシャリストユニットは戦闘で効果的に潜伏する事ができる True
effects_description_clan_trait_hojo_cheap_castle 城の建設と修理が安価に行える True
effects_description_clan_trait_hojo_cheap_siege_units 攻城兵器の徴兵費と維持費が減少 True
effects_description_clan_trait_hojo_superior_siege_units 上級攻城兵器の徴兵が可能 True
effects_description_clan_trait_mori_cheap_ship 全船の徴兵費と維持費が減少 True
effects_description_clan_trait_mori_ship_movement 全船のキャンペーンマップ上での移動範囲が増加 True
effects_description_clan_trait_mori_superior_ship 上級船の徴兵が可能 True
effects_description_clan_trait_oda_ashigaru_morale_bonus 全足軽の士気が増加 True
effects_description_clan_trait_oda_cheap_ashigaru 全足軽の徴兵費と維持費が減少 True
effects_description_clan_trait_shimazu_cheap_samurai 全刀侍の徴兵費と維持費が減少 True
effects_description_clan_trait_shimazu_increased_loyalty 全将軍の忠誠が増加 True
effects_description_clan_trait_shimazu_superior_katana_hero 上級剣聖の徴兵が可能 True
effects_description_clan_trait_shimazu_superior_katana_samurai 上級刀侍の徴兵が可能 True
effects_description_clan_trait_takeda_cavalry_morale_bonus 騎馬隊の士気が増加 True
effects_description_clan_trait_takeda_cheap_cavalry 全騎馬隊の徴兵費と維持費が減少 True
effects_description_clan_trait_takeda_superior_cavalry 上級騎馬隊の徴兵が可能 True
effects_description_clan_trait_tokugawa_cheap_battlefield_ninja 紀州流忍者の徴兵費と維持費が減少 True
effects_description_clan_trait_tokugawa_diplomacy_bonus 外交関係にボーナス True
effects_description_clan_trait_tokugawa_superior_battlefield_ninja 上級紀州流忍者の徴兵が可能 True
effects_description_clan_trait_tokugawa_superior_metsuke 上級目付の雇用が可能 True
effects_description_clan_trait_uesugi_cheap_warrior_monks 僧兵の徴兵費と維持費が減少 True
effects_description_clan_trait_uesugi_superior_monks 上級僧侶の雇用が可能 True
effects_description_clan_trait_uesugi_superior_warrior_monks 上級僧兵の徴兵が可能 True
effects_description_clan_trait_uesugi_trade_bonus 交易収入が増加 True
effects_description_Command_Land_Attack %+n 土地を攻撃する際の指揮 True
effects_description_Command_Land_Cavalry_Troops %+n 騎兵を率いる際の指揮 True
effects_description_Command_Land_Defence %+n 土地を防御する際の指揮 True
effects_description_Command_Land_Siege_Attack %+n 包囲の際の指揮 True
effects_description_Command_Land_Siege_Defence %+n 包囲された際の指揮 True
effects_description_Command_mod %+n 指揮 True
effects_description_commodity_prod_sho_cotton %+n 綿の塊 True
effects_description_commodity_prod_sho_crafts %+n 高級品の箱 True
effects_description_commodity_prod_sho_horses %+n 優秀な戦闘馬の小屋 True
effects_description_commodity_prod_sho_iron %+n 高品質な鉄の塊 True
effects_description_commodity_prod_sho_silk %+n 生糸の塊 True
effects_description_commodity_prod_sho_spice %+n 香の箱 True
effects_description_commodity_prod_sho_stone %+n 硬い石の塊 True
effects_description_commodity_prod_sho_wood %+n 高品質な木材の塊 True
effects_description_conversion_buddhist Converts the populace to Buddhism (%+n religious zeal) True
effects_description_conversion_buddhist_osmosis Spreads Buddhism to neighbouring provinces (%+n religious zeal) True
effects_description_conversion_catholic Converts the populace to Christianity (%+n religious zeal) True
effects_description_conversion_catholic_osmosis Spreads Christianity to neighbouring provinces (%+n religious zeal) True
effects_description_conversion_ikko Converts the populace into followers of the Ikko faith (%+n religious zeal) True
effects_description_conversion_ikko_osmosis Spreads radical Ikko beliefs to neighbouring provinces (%+n religious zeal) True
effects_description_conversion_state_religion Improves conversion to the clan religion (%+n religious zeal) True
effects_description_diplomacy_bonus_emissaries %+n 外交関係 True
effects_description_diplomacy_bonus_enlightenment %+n 外交関係 True
effects_description_diplomacy_bonus_faction_leader %+n 外交関係 True
effects_description_diplomatic_bonus %+n 外交関係 True
effects_description_diplomatic_bonus_mod %+n 外交関係 True
effects_description_enable_inspire_unit ユニット能力の鼓舞を可能にする True
effects_description_enable_night_battles 夜間戦闘を可能にする True
effects_description_enable_night_battles_naval Enables all fleets to engage in night battles. True
effects_description_escape_chance_action_mod %+n%% 行動失敗時の逃避率 True
effects_description_escape_chance_mod %+n%% 敵の工作員からの逃避率 True
effects_description_export_capacity_port %+n 輸出能力改善(貿易値増加) True
effects_description_export_capacity_road Improves export capacity (increases trade values) by %+n True
effects_description_food_consumption 食料消費: %n True
effects_description_food_consumption_event_disaster %+n 災害に失われる食料 True
effects_description_food_provision 州の食料: %n True
effects_description_gdp_farm %+n この州の田畑からのお金 True
effects_description_gdp_industry %+n この州の市場からのお金 True
effects_description_gdp_mine %+n この州の鉱山からのお金 True
effects_description_gdp_mod_all %+n%% 全ての建物から生成されるお金 True
effects_description_gdp_mod_all_local %+n%% この州の全ての建物から生成されるお金 True
effects_description_gdp_mod_buildings_global %+n%% 全ての州の建物から生成されるお金 True
effects_description_gdp_mod_buildings_local %+n%% この州の建物から生成されるお金 True
effects_description_gdp_mod_farms %+n%% この州の田畑から生成されるお金 True
effects_description_gdp_mod_farms_global %+n%% 全ての州の田畑から生成されるお金 True
effects_description_gdp_mod_mines %+n%% この州の鉱山から生成されるお金 True
effects_description_gdp_mod_population_global %+n%% 全ての州で生成されるお金 True
effects_description_gdp_mod_population_local %+n%% この州で生成されるお金 True
effects_description_gdp_mod_ports %+n%% この州の港で生成されるお金 True
effects_description_gdp_mod_province_capital %+n%% 州の首都で生成されるお金 True
effects_description_gdp_port %+n この州の港で生成されるお金 True
effects_description_general_ashigaru_bonus %+n この男の指揮下にある足軽ユニットの士気 True
effects_description_general_attribute_command_land_ambush %+n 待ち伏せ中の指揮 True
effects_description_general_attribute_command_land_amphibious_attack %+n 上陸戦中の指揮 True
effects_description_general_attribute_command_land_attack %+n 土地の攻撃時の指揮 True
effects_description_general_attribute_command_land_defence %+n 土地の防御時の指揮 True
effects_description_general_attribute_command_land_siege_attack %+n 包囲時の指揮 True
effects_description_general_attribute_command_land_siege_defence %+n 包囲された時の指揮 True
effects_description_general_attribute_command_sea_attack %+n 海上攻撃時の指揮 True
effects_description_general_attribute_command_sea_defence %+n 海上防御時の指揮 True
effects_description_general_aura_mod %+n% 将軍の影響半径増加 True
effects_description_general_bodyguard_armour_bonus %+n この将軍と護衛の鎧 True
effects_description_general_bodyguard_attack_bonus %+n この将軍と護衛の攻撃 True
effects_description_general_bodyguard_charge_bonus %+n この将軍と護衛の突撃 True
effects_description_general_bodyguard_defence_bonus %+n この将軍と護衛の近接防御 True
effects_description_general_bodyguard_morale_bonus %+n この将軍と護衛の士気 True
effects_description_general_bodyguard_size_mod %+n%% 将軍護衛の規模増加 True
effects_description_general_bow_bonus %+n%% この男の指揮下にある全ての弓兵の精度 True
effects_description_general_cavalry_bonus %+n この男の指揮下にある全ての騎兵の突撃ボーナス True
effects_description_general_honour_bonus %+n 大名の名誉 True
effects_description_general_honourable %+n to loyalty (if general); or to honour (if daimyo) True
effects_description_general_infantry_bonus_mod %+n この男の指揮下にある全ての歩兵の近接攻撃 True
effects_description_general_inspire_mod %+n%% 鼓舞アビリティーの効果 True
effects_description_general_loyalty_bonus %+n この将軍の忠誠心 True
effects_description_general_rally_mod %+n%% 集会アビリティーの効果 True
effects_description_general_resistance_bonus -%n%% この男に征服された州の侵略者への抵抗 True
effects_description_general_spear_bonus %+n この男の指揮下にある全ての歩兵の防御 True
effects_description_general_swords_bonus %+n この男の指揮下にある全ての剣歩兵の近接攻撃 True
effects_description_gentlemen_happiness_bonus %+n この男のいる州の幸福度 True
effects_description_happy_active_upper_gov_type %+n 全ての州の幸福度 True
effects_description_happy_active_upper_tax %+n 全ての州の幸福度 True
effects_description_happy_active_upper_tax_extortionate %+n 全ての州の幸福度 True
effects_description_happy_active_upper_tax_high %+n 全ての州の幸福度 True
effects_description_happy_active_upper_tax_low %+n 全ての州の幸福度 True
effects_description_happy_active_upper_tax_minimal %+n 全ての州の幸福度 True
effects_description_happy_active_upper_tax_normal %+n 全ての州の幸福度 True
effects_description_happy_character_lower %+n 幸福度 (下層階級) True
effects_description_happy_character_upper %+n 幸福度 True
effects_description_happy_character_upper_negative %+n happiness True
effects_description_happy_culture_all %+n 幸福度 True
effects_description_happy_culture_all_global %+n 全ての州の幸福度 True
effects_description_happy_culture_upper %+n 幸福度 True
effects_description_happy_culture_upper_global %+n 幸福度 True
effects_description_happy_events_global %+n 全ての州の幸福度 True
effects_description_happy_events_local %+n この州の幸福度 True
effects_description_happy_government_upper %+n 幸福度 True
effects_description_happy_ministerial_position %+n 幸福度 True
effects_description_happy_mod_religious_unrest %+n%% 宗教不安 True
effects_description_happy_religion_buddhist %+n 仏教徒の幸福度 True
effects_description_happy_religion_buddhist_negative %+n happiness for the Buddhist population True
effects_description_happy_religion_catholic %+n 切支丹の幸福度 True
effects_description_happy_religion_catholic_negative %+n happiness for the Christian population True
effects_description_happy_religion_ikko %+n 一向宗徒の幸福度 True
effects_description_happy_religion_upper %+n 宗教的な幸福度 True
effects_description_happy_resistance_mod_general -%n%% この男に征服された州の侵略者への抵抗 True
effects_description_happy_tax_active_upper %+n 幸福度 True
effects_description_happy_tax_upper %+n 幸福度 True
effects_description_hide_enable_long_grass 背丈の高い草等にユニットを隠すことができる True
effects_description_hide_enable_scrub 雑木林等にユニットを隠すことができる True
effects_description_hide_enable_snipe 狙撃可能、残りは射撃中隠れる True
effects_description_hide_enable_stalk 忍び歩き可能、残りは歩行中隠れる True
effects_description_line_of_sight_mod %+n キャンペーンマップ上の視線増加 True
effects_description_looting_mod %+n%% 略奪の収益 True
effects_description_management_army %+n 軍団の統括管理力 True
effects_description_management_finance %+n to 財務統括の管理力 True
effects_description_management_justice %+n to 司法統括の管理力 True
effects_description_management_navy %+n to 海軍統括の管理力 True
effects_description_mod_accuracy_artillery %+n 攻城兵器の精度 True
effects_description_mod_accuracy_artillery_all %+n%% 攻城兵器の精度ボーナス True
effects_description_mod_battle_death_rate %+n%% 戦闘負傷者の回復チャンス True
effects_description_mod_boarders_melee_attack %+n 敵船に乗り込んだ際の近接攻撃 True
effects_description_mod_building_construction_cost_castle %+n 城建設のコスト True
effects_description_mod_building_repair_cost_castle %+n 城修理のコスト True
effects_description_mod_character_loyalty %+n 全ての武将の忠誠心 True
effects_description_mod_character_loyalty_local %+n この州にいる全ての武将の忠誠心 True
effects_description_mod_character_xp_generals %+n 新規採用武将の指揮 True
effects_description_mod_character_xp_metsuke %+n 新規採用目付の狡知 True
effects_description_mod_character_xp_monk %+n 新規採用僧侶の意欲 True
effects_description_mod_character_xp_ninja %+n 新規採用忍者の名分 True
effects_description_mod_infantry_movement_campaign %+n%% キャンペーンマップ上の歩兵の移動範囲 True
effects_description_mod_infantry_training_battle %+n 歩兵ユニットのトレーニングレベル True
effects_description_mod_religion_conversion_rate %+n%% 改宗 True
effects_description_mod_religion_conversion_rate_buddhist %+n%% この州における仏教の改宗率 True
effects_description_mod_religion_conversion_rate_buddhist_global %+n%% 全ての州における仏教の改宗率 True
effects_description_mod_religion_conversion_rate_christianity %+n%% この州における切支丹の改宗率 True
effects_description_mod_religion_conversion_rate_christianity_global %+n%% 全ての州における切支丹の改宗率 True
effects_description_mod_repair_cost_bldg %+n%% 建物修繕コスト True
effects_description_mod_ship_attrition 艦隊が嵐の被害を受ける可能性軽減 True
effects_description_mod_ship_cannon_fire_rate %n%% 海軍砲の充填時間削減 True
effects_description_mod_ship_cannon_reliability %n%% 海軍砲の失敗の削減 True
effects_description_mod_ship_disease_chance 海軍が病気の被害を受ける可能性軽減 True
effects_description_mod_ship_movement_battle %+n%% 戦闘における船の最高速度 True
effects_description_mod_ship_movement_campaign %+n%% キャンペーンマップ上での船の移動範囲 True
effects_description_mod_storm_damage 艦隊が嵐の被害を受ける可能性軽減 True
effects_description_mod_tech_cost_all %+n%% 全ての技術の研究時間 True
effects_description_mod_unit_ability_cooldown %+n%% この男の指揮下にある全てのユニットを沈静化させる時間の特別アビリティー True
effects_description_mod_unit_ability_uses %+n この男の指揮下にある全てのユニットに使用する特別アビリティーの数 True
effects_description_mod_unit_accuracy_all_local %+n この州で徴兵された全てのユニットの精度 True
effects_description_mod_unit_accuracy_bow_samurai_infantry %+n 弓侍の制度 True
effects_description_mod_unit_ap_ships %+n%% キャンペーンマップ上での船の移動範囲 True
effects_description_mod_unit_armour %+n ユニットの鎧 True
effects_description_mod_unit_armour_all_local %+n この州で徴兵された全てのユニットの鎧 True
effects_description_mod_unit_armour_ashigaru %+n この州で徴兵された足軽の鎧 True
effects_description_mod_unit_armour_samurai %+n この州で徴兵された侍の鎧 True
effects_description_mod_unit_armour_special %+n この州で徴兵された僧兵、紀州忍者、攻城兵器の鎧 True
effects_description_mod_unit_charge_all_local %+n この州で徴兵された全てのユニットの突撃ボーナス True
effects_description_mod_unit_charge_bonus_all %+n 全てのユニットの突撃ボーナス True
effects_description_mod_unit_charge_bonus_cavalry %+n 全ての騎兵の突撃ボーナス True
effects_description_mod_unit_charge_cavalry_local %+n この州で徴兵された全ての騎兵の突撃ボーナス True
effects_description_mod_unit_marksmanship %+n 射出ユニットの攻撃精度 True
effects_description_mod_unit_melee_all_local %+n この州で徴兵された全てのユニットの近接攻撃 True
effects_description_mod_unit_melee_ashigaru %+n この州で徴兵された足軽の近接攻撃 True
effects_description_mod_unit_melee_attack %+n 全てのユニットの近接攻撃 True
effects_description_mod_unit_melee_attack_cavalry %+n 全ての騎兵のの近接攻撃 True
effects_description_mod_unit_melee_attack_global %+n 全てのユニットの近接攻撃 True
effects_description_mod_unit_melee_attack_naginata_samurai %+n 薙刀侍の近接攻撃 True
effects_description_mod_unit_melee_attack_swords %+n 全ての剣ユニットの近接攻撃 True
effects_description_mod_unit_melee_defence %+n 全てのユニットの近接防御 True
effects_description_mod_unit_melee_defence_global %+n 全てのユニットの近接防御 True
effects_description_mod_unit_melee_defence_yari %+n 全ての槍ユニットの近接防御 True
effects_description_mod_unit_melee_local %+n この男の指揮下にある全てのユニットの近接攻撃 True
effects_description_mod_unit_melee_samurai %+n この州で徴兵された侍の近接攻撃 True
effects_description_mod_unit_melee_special %+n この州で徴兵された僧兵、紀州忍者、攻城兵器の近接攻撃 True
effects_description_mod_unit_morale_army %+n 全てのユニットの士気 True
effects_description_mod_unit_morale_cavalry %+n 全ての騎兵の士気 True
effects_description_mod_unit_morale_enemy 敵部隊を恐怖させる(士気を減少させる) True
effects_description_mod_unit_morale_global %+n 全部隊の士気 True
effects_description_mod_unit_morale_local %+n この男の指揮下にある全部隊の士気 True
effects_description_mod_unit_morale_navy %+n 全船の士気 True
effects_description_mod_unit_morale_regional %+n この州で徴兵された全部隊の士気 True
effects_description_mod_unit_morale_yari_ashigaru %+n 足軽槍隊の士気 True
effects_description_mod_unit_recruit_cost_imported_matchlock %+n%% 足軽輸入鉄砲隊の徴兵費 True
effects_description_mod_unit_recruit_time_imported_matchlock %+n 足軽輸入鉄砲隊の徴兵時間 True
effects_description_mod_unit_recruitment_cost_all %+n%% to the cost of recruiting all units in this province True
effects_description_mod_unit_recruitment_cost_battlefield_ninja %+n%% 紀州流忍者の徴兵費 True
effects_description_mod_unit_recruitment_cost_bow_samurai %+n%% 侍弓隊の徴兵費 True
effects_description_mod_unit_recruitment_cost_cavalry %+n%% 騎馬隊の徴兵費 True
effects_description_mod_unit_recruitment_cost_katana_samurai %+n%% 刀侍の徴兵費 True
effects_description_mod_unit_recruitment_cost_land_all %+n%% 陸上部隊の徴兵費 True
effects_description_mod_unit_recruitment_cost_melee_infantry %+n%% 近接歩兵の徴兵費 True
effects_description_mod_unit_recruitment_cost_naginata_samurai %+n%% 薙刀侍の徴兵費 True
effects_description_mod_unit_recruitment_cost_naginata_warrior_monks %+n%% 薙刀僧兵の徴兵費 True
effects_description_mod_unit_recruitment_cost_nanban_port %+n%% 輸入火器部隊の徴兵費 True
effects_description_mod_unit_recruitment_cost_ships %+n%% 船の徴兵費 True
effects_description_mod_unit_recruitment_cost_siege %+n%% 攻城兵器の徴兵費 True
effects_description_mod_unit_recruitment_cost_yari_ashigaru %+n%% 足軽槍隊の徴兵費 True
effects_description_mod_unit_reload_rate %n%% 部隊の再装填時間が減少 True
effects_description_mod_unit_reload_rate_powder %n%% 火器部隊の再装填時間が減少 True
effects_description_mod_unit_replenishment_all %+n%% 全部隊の補充率 True
effects_description_mod_unit_replenishment_all_local %+n%% この男の指揮下にある全部隊の補充率 True
effects_description_mod_unit_upkeep_all_local %+n%% この男の指揮下にある全部隊の維持費 True
effects_description_mod_unit_upkeep_battlefield_ninja %+n%% 紀州流忍者の維持費 True
effects_description_mod_unit_upkeep_bow_samurai_infantry %+n%% 侍弓隊の維持費 True
effects_description_mod_unit_upkeep_cavalry %+n%% 騎馬隊の維持費 True
effects_description_mod_unit_upkeep_katana_samurai %+n%% 刀侍の維持費 True
effects_description_mod_unit_upkeep_naginata_samurai_upkeep %+n%% 薙刀侍の維持費 True
effects_description_mod_unit_upkeep_naginata_warrior_monk %+n%% 僧兵の維持費 True
effects_description_mod_unit_upkeep_ships %+n%% 船の維持費 True
effects_description_mod_unit_upkeep_siege %+n%% 攻城兵器の維持費 True
effects_description_mod_unit_upkeep_yari_ashigaru %+n%% 足軽槍隊の維持費 True
effects_description_mod_unit_weapon %+n 近接攻撃 True
effects_description_mod_unit_xp_artillery %+n 新たに徴兵される城攻部隊の経験値 True
effects_description_mod_unit_xp_ashigaru %+n 新たに徴兵される全足軽の経験値 True
effects_description_mod_unit_xp_battlefield_ninja %+n 新たに徴兵される紀州流忍者の経験値 True
effects_description_mod_unit_xp_bow_samurai %+n 新たに徴兵される侍弓隊の経験値 True
effects_description_mod_unit_xp_bow_warrior_monks %+n 新たに徴兵される僧兵弓隊の経験値 True
effects_description_mod_unit_xp_cavalry %+n 新たに徴兵される全騎馬隊の経験値 True
effects_description_mod_unit_xp_katana_samurai %+n 新たに徴兵される刀侍の経験値 True
effects_description_mod_unit_xp_matchlock %+n 新たに徴兵される全鉄砲隊の経験値 True
effects_description_mod_unit_xp_naginata_samurai %+n 新たに徴兵される薙刀侍の経験値 True
effects_description_mod_unit_xp_naginata_warrior_monks %+n 新たに徴兵される薙刀僧兵の経験値 True
effects_description_mod_unit_xp_ranged_infantry %+n 新たに徴兵される全弓歩兵の経験値 True
effects_description_mod_unit_xp_samurai %+n 新たに徴兵される全侍の経験値 True
effects_description_mod_unit_xp_ships %+n 新たに徴兵される船の経験値 True
effects_description_mod_unit_xp_spearmen %+n 新たに徴兵される全槍部隊の経験値 True
effects_description_mod_unit_xp_swordsmen %+n 新たに徴兵される全刀部隊の経験値 True
effects_description_mod_weapon_misfire %+n%% 全火器の不発率 True
effects_description_mod_weapon_misfire_rain 雨の影響による不発が減少 True
effects_description_morale_bonus %+n 戦闘時の士気 True
effects_description_Movement_Points_All %+n%% 全部隊のキャンペーンマップ上での移動範囲 True
effects_description_Movement_Points_All_Land %+n%% 陸軍のキャンペーンマップ上での移動範囲 True
effects_description_movement_points_all_land_regional %+n %% この州での移動範囲 True
effects_description_movement_points_all_local %+n %% この男の指揮下にある全部隊のキャンペーンマップ上での移動範囲 True
effects_description_movement_points_character %+n% この工作員が同行している陸軍のキャンペーンマップ上での移動範囲 True
effects_description_Movement_Points_Land_Artillery %+n%% 攻城兵器のキャンペーンマップ上での移動範囲 True
effects_description_Movement_Points_Land_Cavalry %+n%% 騎馬隊のキャンペーンマップ上での移動範囲 True
effects_description_Movement_Points_Land_Infantry %+n%% 歩兵部隊のキャンペーンマップ上での移動範囲 True
effects_description_movement_points_sea %+n%% 船のキャンペーンマップ上での移動範囲 True
effects_description_naval_attrition %+n%% 海での消耗 True
effects_description_naval_recruitment_points 造船キュー(同時に建造可能な船): %n True
effects_description_null_effect_christian_building キリシタンの建物と出島の建設が可能になる True
effects_description_personal_security %+n%% 暗殺の成功率 True
effects_description_placeholder この効果は決定されるべき! True
effects_description_policing_cost_mod %+n%% 市民哨兵の維持費 True
effects_description_recruitment_cost_mod_category_artillery %+n%% この州での攻城兵器の徴兵費 True
effects_description_recruitment_cost_mod_category_artillery_global %+n%% 全ての州での攻城兵器の徴兵費 True
effects_description_recruitment_cost_mod_category_cavalry %+n%% この州での騎馬隊の徴兵費 True
effects_description_recruitment_cost_mod_category_cavalry_global %+n%% 全ての州での騎馬隊の徴兵費 True
effects_description_recruitment_cost_mod_category_infantry %+n%% この州での歩兵隊の徴兵費 True
effects_description_recruitment_cost_mod_category_infantry_global %+n%% 全ての州での歩兵の徴兵費 True
effects_description_recruitment_cost_mod_category_naval_merchant %+n%% この州での交易船の徴兵費 True
effects_description_recruitment_cost_mod_category_naval_specialist %+n%% 全ての州での交易船の徴兵費 True
effects_description_recruitment_cost_mod_land_all %+n%% この州での陸上部隊の徴兵費 True
effects_description_recruitment_cost_mod_land_all_global %+n%% 全ての州での陸上部隊の徴兵費 True
effects_description_recruitment_cost_mod_local %+n%% この州での全部隊の徴兵費 True
effects_description_recruitment_cost_mod_naval_all %+n%% この州での水軍部隊の徴兵費 True
effects_description_recruitment_cost_mod_naval_all_global %+n%% 全ての州での水軍部隊の徴兵費 True
effects_description_recruitment_points 徴兵キュー(同時に徴兵可能な部隊): %n True
effects_description_recruitment_points_bonus %+n 全ての州の徴兵キュー True
effects_description_recruitment_points_home_region %+n 居城がある州の徴兵キュー True
effects_description_recruitment_points_local %+n この将軍が存在する州の徴兵キュー True
effects_description_region_turns_to_surrender %+n 城下町が包囲された際に持ちこたえる事が出来る最小ターン数 True
effects_description_regional_happiness_mod %+n 州の幸福 True
effects_description_regional_line_of_sight_mod_global %+n 全ての州の視界 True
effects_description_regional_line_of_sight_mod_local %+n この州の視界 True
effects_description_reinforcement_range_mod より離れた位置いる軍でも援軍に組み込む事が出来る。 True
effects_description_religion_conversion_no_non_state 全ての州で非氏族の宗教が広まらない True
effects_description_repair_cost_modifier %+n%% 建物の修理費 True
effects_description_replenishment_percentage_bonus %+n% この州の補充率 True
effects_description_replenishment_percentage_bonus_global %+n% 全ての州の補充率 True
effects_description_repression_building %+n この州の抑圧 True
effects_description_repression_building_global %+n 全ての州の抑圧 True
effects_description_repression_character %+n この州の抑圧 True
effects_description_repression_events_global %+n 全ての州の抑圧 True
effects_description_repression_events_local %+n この州の抑圧 True
effects_description_repression_garrison %+n この州の抑圧 True
effects_description_repression_gov_type %+n 全ての州の抑圧 True
effects_description_repression_tech_faction %+n 全ての州の抑圧 True
effects_description_repression_tech_homeregion %+n 居城がある州の抑圧 True
effects_description_research_points 全技術の習得速度が上昇: +%n% True
effects_description_research_points_bonus_all 全技術の習得速度が上昇: +%n% True
effects_description_research_points_bonus_civil 英知の道系統の技術の習得速度が上昇: +%n% True
effects_description_research_points_bonus_military 武士道系統の技術の習得速度が上昇: +%n% True
effects_description_research_points_enlightenment 英知の道系統の技術の習得速度が上昇: +%n% True
effects_description_research_points_global 氏族全体の技術への精通を上昇させます: +%n% True
effects_description_research_rate_mod %+n%% 技術の研究速度 True
effects_description_road_level_one 道路上では移動速度が30%上昇します True
effects_description_road_level_three 街道上では移動速度が60%上昇します True
effects_description_road_level_two 道路上では移動速度が50%上昇します True
effects_description_road_level_zero 小道上では移動速度が15%上昇します True
effects_description_ship_repair_increase %+n%% 船戦中の船の修理速度 True
effects_description_shogun_null_effect_great_guard 旗本の徴兵を可能にする True
effects_description_shogun_null_effect_nihon_maru 日本丸の建造を可能にする True
effects_description_siege_attack_time_mod 降伏までの期間が%n季節分減少 True
effects_description_siege_defend_time_mod 降伏までの期間が%n季節分増加 True
effects_description_spotting_distance_mod %+n 視認距離 True
effects_description_tax_bonus_building この州の税率に%+n%%ボーナス True
effects_description_tax_bonus_building_global 全ての州の税率に%+n%%ボーナス True
effects_description_tax_bonus_governor 全ての州の税率に%+n%%ボーナス True
effects_description_tax_bonus_minister 氏族全体の税率に%+n%%ボーナス True
effects_description_tax_bonus_technology 氏族全体の税率に%+n%%ボーナス True
effects_description_tech_agent_action_cost_mod_geisha %+n%% 芸者の行動費 True
effects_description_tech_agent_action_cost_mod_metsuke %+n%% 目付の行動費 True
effects_description_tech_agent_action_cost_mod_missionary %+n%% 宣教師の行動費 True
effects_description_tech_agent_action_cost_mod_monk %+n%% 僧侶の行動費 True
effects_description_tech_agent_action_cost_mod_ninja %+n%% 忍者の行動費 True
effects_description_tech_agent_all_cost_mod %+n%% 全工作員の雇用費 True
effects_description_tech_agent_cost_mod_geisha %+n%% 芸者の雇用費 True
effects_description_tech_agent_cost_mod_general %+n%% 将軍の雇用費 True
effects_description_tech_agent_cost_mod_metsuke %+n%% 目付の雇用費 True
effects_description_tech_agent_cost_mod_missionary %+n%% 宣教師の雇用費 True
effects_description_tech_agent_cost_mod_monk %+n%% 僧侶の雇用費 True
effects_description_tech_agent_cost_mod_ninja %+n%% 忍者の雇用費 True
effects_description_tech_agent_metsuke_cap_bonus %+n 目付の上限数が増加 True
effects_description_tech_agent_metsuke_success_mod %+n%% 目付の活動の成功率 True
effects_description_tech_agent_missionary_success_mod %+n%% 宣教師の活動の成功率 True
effects_description_tech_agent_monk_cap_bonus %+n 僧侶の上限数が増加 True
effects_description_tech_agent_monk_success_mod %+n%% 僧侶の活動の成功率 True
effects_description_tech_agent_ninja_cap_bonus %+n 忍者の上限数が増加 True
effects_description_tech_agent_ninja_success_mod %+n%% 忍者の活動の成功率 True
effects_description_tech_building_castle_constr_mod %+n%% 城の建設時間 True
effects_description_tech_building_castle_cost_mod %+n% 城の建設費 True
effects_description_tech_clan_daimyo_honour_mod %+n 大名の名誉 True
effects_description_tech_clan_fame_bonus %+n 氏族の名声 True
effects_description_tech_clan_income_farm_mod %+n%% 全ての州の農場から生まれる収入 True
effects_description_tech_clan_income_mine_mod %+n%% 全ての州の鉱山から生まれる収入 True
effects_description_tech_clan_income_tax_mod 氏族全体の税率に%+n%%ボーナス True
effects_description_tech_clan_income_trade_mod Increase to trade income (tariffs only) by %+n%% True
effects_description_tech_diplomatic_relations_mod %+n%% 外交交渉が成功する可能性 True
effects_description_tech_enable_banzai 「万歳!」を可能にする True
effects_description_tech_enable_blinding_grenades 煙玉を可能にする True
effects_description_tech_enable_fire_arrows 火矢を可能にする True
effects_description_tech_enable_pike_square 槍方陣を可能にする True
effects_description_tech_enable_ranked_fire 三段撃ちを可能にする True
effects_description_tech_enable_stand_and_fight 「死守」を可能にする True
effects_description_tech_enable_swooping_crane 周回射撃を可能にする True
effects_description_tech_enable_wedge_formation 楔形隊形を可能にする True
effects_description_tech_general_aoe_mod %+n% 将軍の影響範囲が拡大 True
effects_description_tech_general_loyalty_bonus %+n 全将軍の忠誠 True
effects_description_tech_regional_happiness_mod %+n 氏族全体の幸福 True
effects_description_tech_regional_repression_mod %+n 氏族全体の抑圧 True
effects_description_tech_regional_town_wealth_mod %+n 習得した技術からのターン毎の経済成長 True
effects_description_tech_rel_converserion_buddhist_mod %+n 全ての州での仏教の改宗率 True
effects_description_tech_unit_archer_acc_mod %+n%% 全弓部隊の射撃精度 True
effects_description_tech_unit_archer_range_mod %+n%% 全弓部隊の射程 True
effects_description_tech_unit_archer_reload_mod %+n%% 全弓部隊の再装填速度 True
effects_description_tech_unit_archer_xp_mod %+n 新たに徴兵される全弓部隊の経験値 True
effects_description_tech_unit_horoku_accuacy_mod 焙烙玉投擲部隊の有効性が上昇 True
effects_description_tech_unit_land_ammo_mod %+n%% 全弓部隊の矢が増加 True
effects_description_tech_unit_land_charge_bonus_mod %+n 全部部隊に突撃ボーナス True
effects_description_tech_unit_land_cost_mod %+n%% 全部隊の徴兵費 True
effects_description_tech_unit_land_def_mod %+n 全部隊の近接防御 True
effects_description_tech_unit_land_morale_mod %+n 全部隊の士気 True
effects_description_tech_unit_land_movement_mod %+n%% 陸軍のキャンペーンマップ上での移動範囲 True
effects_description_tech_unit_land_run_speed_mod %+n%% 全部隊の疾走速度 True
effects_description_tech_unit_musket_acc_mod %+n%% 全鉄砲部隊の射撃精度 True
effects_description_tech_unit_naval_battle_movement_mod %+n%% 戦闘時の全船の移動速度 True
effects_description_tech_unit_naval_cost_mod %+n%% 全船の徴兵費 True
effects_description_tech_unit_naval_movement_mod %+n%% 全船のキャンペーンマップ上での移動範囲 True
effects_description_tech_unit_naval_turn_mod %+n%% 全船の旋回速度 True
effects_description_tech_unit_replenish_mod %+n%% 部隊の補充 True
effects_description_tech_unit_spear_xp_bonus %+n 新たに徴兵される全槍部隊の経験値 True
effects_description_tech_unit_sword_xp_bonus %+n 新たに徴兵される全刀部隊の経験値 True
effects_description_tech_unit_upkeep_mod %+n%% 全陸軍と水軍の維持費 True
effects_description_trade_income_mod Increase to trade income (tariffs only) by %+n%% True
effects_description_trade_income_mod_land %+n%% 陸上交易の収入 True
effects_description_trade_income_mod_sea %+n%% 海上交易の収入 True
effects_description_trade_node_mod %+n%% 交易所からの商品 True
effects_description_trade_route_all_mod_growth_rate 交易路の収入の増加に%+n%%ボーナス True
effects_description_trade_routes_mod_max_land %+n 利用可能な陸上交易路 True
effects_description_trade_routes_mod_max_sea %+n 利用可能な海上交易路 True
effects_description_tw_growth_education %+n この州の町のターン毎の発展 True
effects_description_tw_growth_events_global %+n 全ての州の町のターン毎の発展 True
effects_description_tw_growth_events_local %+n この州の町のターン毎の発展 True
effects_description_tw_growth_government %+n この州の町のターン毎の発展(政治体制) True
effects_description_tw_growth_home_region %+n 居城がある州の町のターン毎の発展 True
effects_description_tw_growth_industry %+n この州内の商業による町のターン毎の発展 True
effects_description_tw_growth_industry_global %+n 全ての州の町のターン毎の発展 True
effects_description_tw_growth_ministers_home_theatre %+n 全ての州の町のターン毎の発展 True
effects_description_tw_growth_mod_all %+n%% 建物による町の発展 True
effects_description_tw_growth_mod_infrastructure %+n%% インフラによる町の発展 True
effects_description_tw_growth_mod_metals 金属加工建物による町の収入に%+n%%ボーナス True
effects_description_tw_growth_mod_nanban_port %+n%% 南蛮港による町の発展 True
effects_description_tw_growth_mod_port_trade %+n%% 港による町の発展 True
effects_description_tw_growth_mod_textiles %+n%% 繊維工業による町の発展 True
effects_description_tw_growth_port %+n この州内の港による町のターン毎の発展 True
effects_description_tw_growth_port_global %+n 港による町のターン毎の発展 True
effects_description_tw_growth_roads %+n この州内のインフラによる町のターン毎の発展 True
effects_description_tw_growth_taxes_fixed %+n%% 課税による町の発展 True
effects_description_tw_growth_taxes_modifier %+n%% 課税による町の発展 True
effects_description_tw_growth_technologies_fixed %+n 習得した技術による町のターン毎の発展 True
effects_description_tw_growth_visible_tax_effect_extortionate 全ての州の町の発展を桁外れに減少させる True
effects_description_tw_growth_visible_tax_effect_high 全ての州の町の発展を大幅に減少させる True
effects_description_tw_growth_visible_tax_effect_low 全ての州の町の発展を僅かに減少させる True
effects_description_tw_growth_visible_tax_effect_minimal 全ての州の町の発展を極僅かに減少させる True
effects_description_tw_growth_visible_tax_effect_normal 全ての州の町の発展をどちらかと言えば減少させる True
effects_description_unit_archer_accuracy_mod %+n%% 全弓部隊の射撃精度 True
effects_description_unit_archer_reload_mod %+n%% 全弓部隊の再装填能力 True
effects_description_unit_mod_all_recruit_time_global %+n 全ての州の部隊徴兵時間 True
effects_description_unit_mod_samurai_archer_recruit_time %+n この州での侍弓隊の徴兵時間 True
effects_description_unit_mod_samurai_cavalry_recruit_time %+n この州での侍騎馬隊の徴兵時間 True
effects_description_unit_mod_samurai_matchlock_recruit_time %+n この州での侍鉄砲隊の徴兵時間 True
effects_description_unit_mod_samurai_spear_recruit_time %+n この州での侍槍隊の徴兵時間 True
effects_description_unit_mod_samurai_sword_recruit_time %+n この州での刀侍の徴兵時間 True
effects_description_upkeep_cost_mod_category_artillery %+n%% 攻城兵器の維持費 True
effects_description_upkeep_cost_mod_category_cavalry %+n%% 騎馬隊の維持費 True
effects_description_upkeep_cost_mod_category_infantry %+n%% 歩兵隊の維持費 True
effects_description_upkeep_cost_mod_category_naval_merchant %+n%% 商船の維持費 True
effects_description_upkeep_cost_mod_category_naval_specialist %+n%% ロケット船とボムケッチの維持費 True
effects_description_upkeep_cost_mod_land_all %+n%% 全陸軍部隊の維持費 True
effects_description_upkeep_cost_mod_naval_all %+n%% 全水軍部隊の維持費 True
effects_description_Xgdp_building %+n 州の収入 True
effects_description_Xpop_growth_buildings %+n%% 州の人口増加 True
effects_description_Xtax_cap 州に適用される最大税率: %n%% True
effects_description_Xtw_growth %+n%% 町の収入増加 True